Handels & Leveringsbetingelser

Chapelina Fashion

Tøj Til Den Mode & Kvalitetsbevidste Kvinde

Handelsbetingelser:


Når du handler med Chapelina.dk handler du med: 

Chapelina
CVR: 19362442 
Slotsgade 24
4800 Nykøbing Falster 
E-mail: info@chapelina.dk 
Telefon: 54859888 

Herunder finder du de gældende handelsbetingelser for Chapelina.dk


Afgivelse af ordre:

Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.


Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.


Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling.


Chapelina.dk har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. 

Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig sammen med de varer, du har bestilt.


Som registreret har du altid mulighed for indsigelse, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. 

Betalingsmetoder: 

Hos Chapelina.dk kan du betale med følgende betalingsmetoder: 

Betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, PayPal, VISA Electron, MasterCard (Kredit & Debit).

Alle vores priser er inklusiv 25 % moms og angives i danske kroner (DKK).


Samtlige betalinger er gebyrfri og pengene trækkes først fra din konto når din vare afsendes fra Chapelina.dk


Betaling foregår over en krypteret server via en betalingsgateway og er lige så sikkert, som at benytte kreditkort i supermarkedet. 


Fragtpriser (DK):

GLS  til nærmeste pakkeshop = Fra 39 kr 

GRATIS FRAGT: Du opnår gratis fragt med levering til nærmeste GLS pakkeshop i Danmark, når du handler for 800 kr, - eller derover. 

Chapelina.dk er ikke ansvarlige for eventuelle omkostninger ved forsinkelser på varer. 


Chapelina.dk leverer i det meste af Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne.


Levering: 


Vi afsender ordrer gennem GLS 

Den forventede leveringstid er 1-3 hverdage.


Fortrydelsesret:   


Når du handler på Chapelina.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derfor ønsker at returnere varen til os.


Køber afholder selv fragt omkostninger.


Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen fra os.


Benytter du fortrydelsesretten tilbagebetaler vi det betalte beløb.


Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og det samlede beløb derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den returnerede ordres værdi.


For at anvende fortrydelsesretten skal du afgive en erklæring herom senest 14 dage efter modtagelse af varen.


Du kan således ikke blot nægte modtagelse af varen. 


Ønsker du at fortryde dit køb skal du underrette os på e-mail: info@chapelina.dk


E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:
Skriv "Retur" i emnefeltet 
Navn på køber - Ordrenummer - Dato for bestilling - Dato for modtagelse - Købers adresse - Dato Returnering.


Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

Chapelina

Slotsgade 24

4800 Nykøbing Falster 


Samtlige varer skal returneres i samme stand og mængde, som ved modtagelse, hvilket også omfatter den originale produkt-emballage.


Den originale produkt-emballage skal fortsat være i en sådan stand, at videresalg er muligt, da produkt-emballagen giver varen værdi via de anvisninger og informationer, som er givet derpå.


Det er derfor vigtigt, at du ikke anvender tape eller skriver direkte på emballagen og ej heller påsætter frimærker eller fragtlabels derpå.


Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og du har selv ansvaret for pakken eller varerne indtil vi modtager den.


Gem derfor kvitteringen for afsendelse og/eller track and trace nummer.


Bemærk! Pakker sendt retur som "modtager betaler", ufranko eller "pakke uden omdeling" vil ikke blive modtaget eller afhentet.


Vi forventer, at du sender varerne hurtigst muligt efter at du har givet besked om fortrydelse.


Du skal sende dem retur senest 14 dage efter, at du har givet besked herom.


Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, som dokumentation for dit køb. Husk at underrette os om fortrydelsen per e-mail. (se Fortrydelsesret)


Du afholder selv udgifterne til returfragt af varen når du fortryder dit køb.


Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og det samlede beløb derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den returnerede ordres værdi.


Tilbagebetaling: 


Når vi modtager varen retur, tjekker vi at den er i orden, og betaler det beløb tilbage, som du har indbetalt til os ved købet.


Beløbet overføres til samme betalingsmiddel, som du har betalt varen med.


Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og det samlede beløb derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den returnerede ordres værdi.


Har du f.eks. betalt med kort, overføres beløbet til det betalingskort du har brugt.


Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmetode end standardmetoden, tilbagebetales ikke.


Bemærk! Der kan gå op til 14 dage før pengene er tilbage på dit kort.


Du kan miste retten til dit købsbeløb helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet.


Eksempler:

-Du har taget varen i brug. 
-Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. 

-Du har brudt plombering eller emballage og dermed begrænset fortrydelsesretten. 

-Den originale produkt-emballage er ikke i en sådan stand, at videresalg er muligt.
-Varer der lugter af røg, parfume, mados eller jordslået kan ikke returneres, da de dermed er værdiløse og ikke kan sælges videre.


Reklamation:


I henhold til købeloven, herunder mangelreglerne, har du 24 måneders reklamationsret på alle varer købt hos Chapelina.dk.


Du kan således enten få en mangelfuld vare ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, alt afhængig af den pågældende situation.


Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen eller fejlen i produktet ikke er opstået som følge af forkert brug eller anden skadeforvoldende adfærd.


Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen.


Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og helst inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.


Ønsker du at reklamere over en vare skal du sende os en e-mail på info@chapelina.dk og skrive "reklamation" i emnefeltet.


E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:

Navn på køber 
Ordrenummer 
Datoen hvor fejl blev opdaget 
Beskrivelse af fejl/mangel (Vær grundig og præcis for hurtig behandling) 
Købers adresse 
Dato for reklamation


Herefter skal du afvente vores svar. Du vil oftest blive bedt om at returnere varen til os så vi kan inspicere den.


Du skal i første omgang selv afholde fragtomkostningerne.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis de rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.


Er reklamationen ikke berettiget refunderes beløbet ikke og du skal således selv afholde udgifterne til transport, herunder mine fragtomkostninger til returnering af varen efter inspektionen.


Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelsen så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lign.


Persondatapolitik:


For at kunne indgå en aftale med os via webshoppen skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail 


Registreringen af dine oplysninger foretages med det formål at kunne håndtere købet og levere varerne til dig samt opfylde kravene jf. bogføringsloven.


Desuden er formålet at kunne rådgive dig bedst muligt og at tilpasse vores markedsføring og kommunikation til dig.


Du kan således besøge Chapelina.dk helt anonymt. Først når du selv indtaster personlige data modtager vi oplysninger om dig.


Når vi indsamler personlige oplysninger via vores webshop, sikrer vi altid, at det sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er blevet informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.


De personlige oplysninger registreres hos Chapelina.dk og gemmes i 5 år, med mindre du selv aktivt beder om, at få dem slettet.


Vi videregiver IKKE personlige oplysninger til tredjepart, undtaget logistikpartnere generelt.


Hvis du valgfrit ønsker at tilmelde dig vores nyhedsbrev registreres din e-mailadresse hos Chapelina.dk, således at du løbende modtager nyheder og gode tilbud fra os.


Denne service kan du til enhver tid framelde.


Du kan på forespørgsel til enhver tid få oplyst hvilke data Chapelina.dk har om dig og evt. bede om at få dem slettet, hvis du ønsker det. (jf. persondatabehandlingsloven)


Chapelina.dk får aldrig adgang til indtastede informationer omkring dit betalingskort.


Samtlige transaktioner håndteres krypteret igennem Stripe & Paypal.


Klagemuligheder – oversigt og links:


Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning 
Carl Jacobsens Vej 35 
2500 Valby 
Link: www.forbrug.dk

Chapelina.dk © 2019 - Slotsgade 24 - 4800 Nykøbing Falster